Kvar i serieledning efter stark vändning
Publicerad: 2019-01-25
J18
Rögle J18 var illa ute i bortamötet mot Mariestad. Under läge 1-2 efter två spelade perioder men efter en stark tredje period kunde Rögle vända och vinna med 3-2 och därmed befästa sin serieledning.

Trots en lång bussresa så inledde Rögle helt okej och hade en 1-0-ledning efter första efter mål av Andreas Lundberg.
– Vi hade lite problem med dreas press några gånger men annars var det kontrollerat, berättar Magnus Rahm.
I början av andra vände Mariestad till ledning 2-1 efter två mål inom loppet av 20 sekunder. En start som chockade Rögle och man fick ingen ordning på spelet.
Rögle hamnade sen i knipa tidigt i tredje efter att ha fått ett matchstraff emot sig.
– Vi gjorde ett riktigt bra box play i fem minuter och tog sen över matchen, säger Magnus Rahm.
Med åtta minuter kvar gjorde Oskar Hassel (bilden) 2-2. Med en minut kvar av matchen gjorde Filip Moen 3-2 till Rögle och 23 sekunder senare satte Jac Johansson Sennow avgörande 4-2.
Rögle möter Borås hemma på söndag kl 14:45 och därefter är halva serien spelad.