Rögle arrangerar hockeycup på söndag
Publicerad: 2018-02-10
Ungdomscup
På söndag arrangerar Rögle BK Team 08 Länsförsäkringar Cup för U10-spelare på hemmaplan. Det blir hockey hela dagen i både Lindab Arena och Akademihallen.

När Rögles Team 08 arrangerar Länsförsäkringar Cup i morgon söndag så samlas 120 förväntansfulla U10-spelare för en dag i hockeyns tecken på Lindab Arena-området.
Åtta lag deltar och det är både lag från närområdet och långväga gäster som deltar.
Rögle, med 39 spelare i träningsgruppen, kommer att ha två egna lag med.
Sen kommer lag från Jonstorp, Glimma, Trelleborg, Karlskrona, Lerum och danska Gentofte att delta.

Rögle BK Team 08 består av så många spelare som 39 aktiva ungdomar. Man tränar på is två gånger i veckan och spelar matcher ungefär varannan helg.
Förutom många och spännande matcher under hela dagen så finns det lotterier med mycket fina vinster som till exempel NHL-proffset Hampus Lindholms matchtröja från Anaheim Ducks.
13:45 kommer en puckkastningstävling att genomföras i Lindab Arena där vinsterna bland annat är två stycken klubbor signerade av Rögles A-lagsspelare.
Så kom ut till ishallsområdet på söndag och heja fram våra olika lag.

Rögle BK