Timothy Liljegren uttagen i Småkronorna
Publicerad: 2017-06-19
Nyhet
Rögles backlöfte Timothy Liljegren är med i Småkronornas första landslagstrupp för säsongen 17/18. Team 20-landslaget inleder landslagssäsongen med en turnering i USA 29 juli-5 augusti.

Småkronornas förbundskapten Tomas Montén tog på måndagen ut landslagstruppen till en turnering i Plymuth, USA, i slutet av juli och början av augusti.
Turneringen, där USA och Kanada har två lag vardera med samt Finland, är inledningen på landslagssäsongen för Småkronorna där JVM mellan jul och nyår är säsongens stora mål.

Röglebacken Timothy Liljegren är en av åtta försvarare som är uttagna. Laget samlas redan 23 juli och åker dagen efter över Atlanten för att förbereda sig inför turneringen som inleds 29 juli.
Lite tidigare, till helgen, är det dags för den årliga NHL-draften där Timothy tillsammans med jämngamle lagkamraten Lucas Elvenes rankas högt och beräknas väljas tidigt.