Rensfeldt en av de hetaste i SHL
Publicerad: 2017-11-02
Inför match
Med fem mål på de sex senaste matcherna är Ludvig Rensfeldt en av de hetaste anfallarna i hela SHL. "Det studsar med mig just nu", säger han inför helgens dubbelmöte mot Växjö.

Rögle står inför en rejäl utmaning innan säsongens första landslagsuppehåll: back-to-back-möte mot topplaget Växjö med start i Lindab Arena fredag kväll.
– Det ska bli kul, Växjö är ett bra lag och det kommer att bli tuffa matcher. Men vi har förberett oss bra i veckan och känns redo att göra två bra insatser, det hade varit skönt att ta lite poäng innan uppehållet, säger Rögleanfallaren Ludvig Rensfeldt.

25-årige Rensfeldt är inne på sin fjärde säsong i Rögle och har inlett den starkt. Han har svarat för sex mål på 13 matcher, varav fem fullträffar i de sex senaste. Håller produktiviteten i sig kommer han att slå sitt personbästa som senior den här säsongen (16 mål).
– Ja, det hade varit kul. Men allra viktigast är att laget tar poäng. Det är svårt att glädja sig annars.

Första fjärdedelen av grundserien i SHL har inte gett den utdelning man hoppats på. Två trepoängare och totalt elva poäng är inte vad man siktat på.
– Nej, det är inte den starten vi ville ha, det förstår alla. Men det är många matcher kvar och mycket kan och ska hända, säger Ludvig.
Den assisterande lagkaptenen är säker på att det kommer att vända:
– Det grundar jag på att vi har så mycket talang att hämta ut från det här laget. Vi har redan visat att vi kan slå alla lag och vi tänker visa det i morgon mot Växjö.
– Vi har tränat bra i veckan på detaljer, mest tyngdpunkt har det varit på spelet utan puck som vi behöver rätta till. Det känns bra inför Växjö-matcherna.

Ludvig inledde säsongen som ytterforward, var inne och spelade center i några matcher då målproduktionen lossnade och har den senaste tiden spelat på en kant igen ihop med Jack Connolly och Daniel Widing.
– Det har stämt bra på båda positionerna. Det är kul att se puckarna hitta nätet, det är en sak jag vill bidra med.

Matcherna mot Växjö är de sista innan ett tio dagar långt uppehåll. Räkna med ett segerhungrigt Rögle i Lindab Arena i morgon kväll:
– Vi är rejält sugna. Det hade varit oerhört skönt för självförtroendet att få med oss lite poäng och något att bygga på till uppehållet.

Matchen mot Växjö i Lindab Arena börjar kl 19. Biljetter till matchen köper ni enklast på nätet - klicka på den här länken.