Kruse skadad när han höll nollan
Publicerad: 2018-01-12
A-lag
Målvakten Emil Kruse storspelade och höll nollan i sin debut som utlånad till Södertälje. Samtidigt skadade han sig och undersökningen visar att han blir borta från spel i upp till sex veckor.

Rögle har tre målvakter den här säsongen. För en dryg vecka sedan lånades unge Emil Kruse ut till allsvenska Södertälje för att få speltid.
I sin första match för Södertälje, borta mot Modo, svarade Emil för en imponerande insats. Han höll nollan när Södertälje vann med 3-0.
Tyvärr skadade han sig i matchens slutskede.
– Jag fick en spelare över mig och det tog ganska illa. Det gjorde ont men jag kände att jag kunde slutföra matchen, berättar Emil.

Emil åkte i veckan ner till Ängelholm för närmare undersökningar och nu visar det sig att han behöver vila från hockeyn i upp till sex veckor.
– Det känns riktigt trist. Jag var glad över att få komma till Södertälje och spela match och det kändes bra. Men det är bara att bita ihop och komma tillbaka, säger Emil.
Rögles sportchef Chris Abbott tycker synd om sin unge målvakt:
– Jag lider med Emil att ha sådan otur. Jag hoppas han snart är tillbaka och kan spela, säger Chris.