Pogge: "Ska bli kul möta Färjestad"
Publicerad: 2017-10-17
Inför match
Han hade två framgångsrika säsonger i Karlstad. I kväll ställs Röglemålvakten Justin Pogge mot sina forna lagkamrater när Färjestad kommer till Lindab Arena.

– Det finns en hel del spelare som jag spelade med då. Det ska bli riktigt kul, säger Justin Pogge inför kvällens match.
Färjrstad har öppnat SHL-spelet på bästa sätt, åtta segrar på nio matcher och ännu ingen förlust på ordinarie tid.
– Det är ett bra lag och det ser ut som de får betalt för allt hårt jobb som lagts ner de senaste åren. De har adderat några bra spelare och fått fart på saker, säger Justin.

Den kanadensiske målvakten har respekt för kvällens motståndare. Men vill se sitt eget lag gå ut och fortsätta det man påbörjade i Luleå i torsdags.
– Vinsten och sättet vi gjorde det på gör gott för vårt självförtroende. Men det är viktigt att vi fortsätter jobba hårt i 60 minuter. Jag längtar efter första trepoängaren i Rögledressen, säger han med ett brett leende.

Matchen i Lindab Arena börjar kl 19 och det är tema "bästa grönvita laget". Klä dig i grönt och vitt och kom ut och stötta oss.
Biljetter köper du enklast genom att klicka på den här länken.