Jesper opereras - borta till uppehållet
Publicerad: 2018-01-03
A-lag
Formstarke backen Jesper Williamsson skadades i gårdagens segermatch mot Djurgården. Undersökningen i dag visar att han måste operera handen och blir borta till efter OS-uppehållet.

– Det är en stor förlust för oss men ännu mer synd om Jesper som spelat så bra för oss den senaste tiden, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
27-årige Jesper Williamsson har varit en av Rögles ledande spelare den senaste tiden i de bakre leden och även ett offensivt hot i power play. I de tre senaste matcherna har Jesper noterats för fem poäng varav två mål.
I gårdagens segermatch över Djurgården skadade han sig i en närkamp vid sargen och utgick. Han undersöktes vidare på onsdagsmorgonen och opererades på eftermiddagen.

– Jag har fått veta att han kan vara tillbaka om sex veckor, alltså efter OS-uppehållet. Jag är mycket nöjd med hur Jesper spelat, det är en krigare och jag gillar vad jag sett av honom. Jag är säker på att han kommer tillbaka lika stark som han var innan skadan och kan hjälpa oss då, säger Chris.
Centern Ted Brithén skadades i segermatchen mot HV71 och kommer att missa de båda resterande matcherna den här veckan, Färjestad borta i morgon kväll och Växjö hemma på lördag. Trolig come back nästa torsdag hemma mot Brynäs.

Rögle tränade på onsdagen och satte sig sen i bussen till Karlstad för torsdagens bortamöte mot Färjestad. Samuel Jonsson är fortsatt sjuk vilket innebär att juniorbacken Jakob Bondesson är uttagen i truppen.
I övrigt var det samma trupp som spelade mot Djurgården. Det innebär att anfallaren Juhamatti Aaltonen, som varit småskadad en tid, inte är med.
– Vi går med samma forwardsuppsättning som vann matchen mot Djurgården, de förtjänar att fortsätta, säger Chris Abbott.