Rögle mot ZSC Lions Zürich i CHL-åttondelen
Publicerad: 2021-10-15
Rögle ställs mot Zürich i åttondelsfinalen av Champions Hockey League. Det blev lottat under fredagen.

Rögles CHL-äventyr går vidare. Efter att ha vunnit grupp D före München, Zug och SønderjyskE väntar nu tvåan från grupp B, Zürich. Zürich, som coachas av Tre Kronors förre förbundskapten Rikard Grönborg, slutade tvåa efter Frölunda i sin grupp.

– Kul utmaning direkt i första rundan. Zürich är ett skickligt och välstrukturerat lag. Det kommer krävas två maxprestationer från vår sida och förhoppningsvis med stort grönvitt stöd i ryggen, säger Rögles assisterande sportchef Hampus Sjöström.

Slutspelet inleds den 16 och 17 november med returmöten veckan efter. Rögle börjar borta och spelar sin hemmamatch den 23 eller 24 november. Vilka speldagarna blir, står klart nästa vecka.

Matcherna spelas hemma/borta. Skulle Rögle gå vidare väntar Skellefteå eller Prag i en eventuell kvartsfinal.

– Rögle har en bra en bra chans att gå vidare, sa förre Rögle-målvakten Martin Gerber i CHL:s livesändning.

{!A}

Peter Ekholm