Rögle BK och Inte ensam aldrig glömd i nytt samarbete
Publicerad: 2020-05-13
Initiativet "Inte ensam aldrig glömd" stöttar barn, unga och vuxna som utsatts för övergrepp och lider av psykisk ohälsa som följd. Grundare är Erik Grönberg som själv utsattes för övergrepp som barn och numera använder sin berättelse för att sprida kunskap och hopp till andra utsatta.

-Vi vill tillsammans med "Inte ensam aldrig glömd" och våra supportrar ta ställning och bidra till att barn som far illa i hemmet får den uppmärksamhet och hjälp de förtjänar, säger Daniel Koch, klubbdirektör i Rögle BK.

En föreläsning med Erik Grönberg var planerad för Rögles juniorlag och ledare under våren, men har fått skjutas på framtiden på grund av situationen med Coronaviruset.

”Planen är att återuppta samarbetet och sätta ett nytt datum för föreläsningen så snart vi vet mer om hur framtiden utvecklar sig.” säger Jacqueline Rosberg som är projektledare för föreningens hållbarhetsarbete. ”Under tiden känns det fint att kunna sluta upp i kampanjen och synliggöra problemet.”

Vill du som supporter visa ditt engagemang i frågan och stå bakom initiativet tillsammans med Rögle BK? Just nu säljs en tröja med Rögles grönvita färger hos Inte ensam aldrig glömd. Beställ tröjan här, ta en selfie och publicera under hashtaggarna #inteensamaldrigglömd #enselfieförbarnensskull. Allt överskott från varje såld tröja skänks oavkortat till vår verksamhet Grönvit hållbarhet, så att vi kan fortsätta vårt arbete för en hållbar framtid.

Rögle BK