Tung bortaskalp för J18
Publicerad: 2020-01-17
J18
Rögles J18 tog en viktig trepoängare i bortamötet mot Karlskrona, som fram till i går var obesegrat. Rögle rivstartade och gjorde 3-0 i första perioden och höll sen undan till en 5-3-seger.

– Vi gör en bra bortamatch där vi har långa bra anfall med fina kombinationer. Sen vill jag ge ett extra plus till våra boxplay-spelare som offrade sig, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
J18:s fortsättningsserie är tuff då bara seriesegraren kvalar in till JSM-slutspelet. Bortamötet mot Karlskrona som toppade serien inför matchen var därför extra viktigt.
Rögle tog tag i taktpinnen direkt. Andreas Torkelsson gjorde 1-0 efter fyra minuter, Samuel Karlsson 2-0 drygt halvvägs in i första och Linus Sjödin satte 3-0 i boxplay med två minuter kvar av första perioden. En ledning man sen bevakade bra. Linus Sjödin gjorde ytterligare ett mål, till 4-1 i andra periodens slutskede och Jac Johansson Sennow (bilden) avgjorde matchen definitivt när han gjorde 5-3 i powerplay med knappt två minuter kvar av matchen.
– En viktig vinst för oss och nu ser vi fram emot hemmamötet mot Troja på söndag, säger Mathias.
Matchen mot Troja spelas i Catena Arena kl 14:30 på söndag.