Så ställer Rögle upp i kväll mot Karlskrona
Publicerad: 2017-02-15
Inför match
Efter utflykten i Tre Kronor förra veckan är Röglemålvakten Anders Lindbäck tillbaka i Ängelholm och han vaktar målet i kvällens omstart hemma mot Karlskrona.

– Det är härligt att det drar igång igen. Vi har tränat på bra och det finns en härlig energi i gruppen. Vi ser fram emot matchen i kväll, säger Rögles tränare Anders Eldebrink.
Veckans träningar har varit fartfyllda och det är ett spelsuget lag som kommer att ta sig an Karlskrona i kvällens hemmamatch.
Lagen har mötts fyra gånger den här säsongen (en träningsmatch och tre i SHL) och fortfarande har Rögle inte lyckats vinna någon match.
– Det är på tiden nu. Det allra viktigaste när vi möter Karlskrona är att ha tålamod och vara noggranna så vi inte tappar pucken på fel ställe.
Elva matcher återstår av årets grundserie – för Rögle är det bara segrar som räknas.
– Vi har ett tufft utgångsläge men vi ser de här matcherna som återstår som elva play off-matcher. Vi har jobbat med ett antal saker en tid och kommer att fortsätta jobba med dessa varje träning och match för att hitta ett så stabilt och vägvinnande sel som möjligt. Sen får vi summera och se hur långt det räcker när sista matchen i SHL är spelad. Vi har inte gett upp, säger Anders.
Rögle tränade strax före lunch och därefter släpptes laget till kvällens match med nedsläpp kl 19. Biljetter till matchen köper du enklast genom att klicka på den här länken.
Rögles lag mot Karlskrona:
Målvakter: Anders Lindbäck (Oscar Dansk).
Backar: Alen Bibic-Cade Fairchild, Almen Bibic-Dominik Granak, Kevin Marshall-Jesper Williamsson, Ludvig Claesson.
Forwards: Bryan Lerg-Jack Connolly-Felix Schütz, David Åslin-Filip Karlsson-Sebastian Collberg, Daniel Sylwander-Christopher Liljewall-Taylor Matson, Edwin Hedberg-Simon Ryfors-Ludvig Rensfeldt.
Extra forward: Ludvig Elvenes.