Vi går mot ett slutsålt Skånederby!
Publicerad: 2019-01-04
Nästa torsdag väntar ett stekhett Skånederby i Lindab Arena när Malmö Redhawks kommer på besök. Sittplatsbiljetterna är slutsålda och i dagsläget återstår knappt 250 ståplatsbiljetter. Allt pekar på att vi får ett slutsålt Skånederby!

I morgon beger sig ett revanschlystet lag till Gävle för att möta Brynäs i årets första SHL-match. Nästa vecka väntar två hemmamatcher tätt efter varandra i Lindab Arena - Redhawks på torsdag och HV71 på lördag. Det är en intensiv start på det nya hockeyåret och biljettrycket till hemmamatcherna är fortsatt stort.

Igår gjorde vi klart med den kanadensiske forwarden Matt Carey från Karlskrona som gör sin hemmadebut i Skånederbyt nästa vecka.

Under Skånederbyt har vi en av SHL:s huvudpartners Bauhaus på besök i arenan, som bland annat kommer att ha en aktiveringsyta i främre foajén mellan entrén och kiosken. Här kan du träffa deras maskot BAUI och hans medhjälpare, spela hockey och testa roliga utmaningar ihop! Även i pauserna kommer BAUI och hans medhjälpare att ordna olika aktiveringar, så missa inte att kika förbi Bauhaus monter under kvällen.

I första periodpaus fortsätter vi med succétävlingen Paus5:an som går ut på att en tävlande får komma ut på isen och testa sina hockeykunskaper med chans att vinna fina Röglepriser inför publiken. För att tävla går du in på vår Instagram @roglebk och delar med dig av ditt bästa Rögleminne i kommentarsfältet under tävlingsbilden. En jury kommer att utse vinnaren kl 12.00 den 9/1 och meddelar vinnaren på vår Story.

**VIKTIGT! Vi vill uppmana alla att komma i god tid till matchen, då visitering av samtliga inapasserade kommer att ske! **

Har du inte säkrat din plats ännu så finns det fortfarande ståplats att köpa på http://rbk.ebiljett.nu, i vårt Kundcenter som har öppet mån-fre 10-14 samt onsdagar 10-18, eller hos någon av våra återförsäljare ICA Maxi Ängelholm, Berga, Hyllinge & Råå, samt hos Direkten Bogrens i Höganäs.

Jacqueline Rosberg