Brithén ledde Rögles bästa enhet förgäves
Publicerad: 2018-01-27
Efter match
Rögle kom ut starkt i matchinledningen och det var lagets förstakedja, med Ted Brithén som center, som visade vägen. Omgiven av Sebastian Collberg och Ludvig Rensfeldt satte trion tryck direkt i Karlskronas försvarszon men tyvärr kom inte utdelningen i form av mål.
  • Jag tycker att både vår kedja och hela laget skapade tillräckligt mycket för att vinna den här matchen. Vi trummade på i stort sett hela tiden men hade dålig skärpa i avsluningarna, säger en besviken Ted Brithén efter matchen.
    Brithén spelade också en hel del i numerärt överläge men inte heller där ville det lossna trots många fina lägen.
  • Tycker att vi hade ett bra powerplay i dag egentligen och skapade mycket även där. Det kändes som att Karlskrona flera gånger precis fick en klubbspets på pucken och kunde avstyra något som annars hade blivit ett öppet läge, fortsätter han.

Den här säsongen har det inte varit många matcher där Rögle på förhand har varit favoriter och även har förväntats att föra matchen. Fast den här matchen mot Karlskrona var en sådan.

• Jag tycker inte att vi hade några problem alls att föra den här matchen eller att hantera favoritskapet. Vi gjorde ingen dålig match men det gäller ju att göra mål också. Karlskrona hade en bra målvakt och försvarade sig bra. De spelade som förväntat och som de brukar göra.

Nu har Rögle "bara" tagit en poäng på de två senaste matcherna och den fina hemmasviten på fem raka segrar är nu spräckt.
Har laget hamnat i en liten svacka nu rent av?

• Nej det tycker jag inte att man kan säga. Vi måste lägga den här matchen bakom oss nu och se framåt mot nästa uppgift. Vi har mycket jobb kvar för att hålla oss på rätt sida det där strecket, avslutar han.
    Nästa match för Ted Brithén och Rögle är på tisdag då laget åker upp till Västerbotten för att möta Skellefteå. Därefter väntar två raka hemmamatcher, Brynäs på torsdag och Örebro nästa lördag.
Patric Andersson