J20 föll i sudden
Publicerad: 2018-12-01
J20
J20 vände ett 0-2-underläge till ledning men fick till sist nöja sig med en poäng i bortamatchen mot HV71. HV vann med 4-3.

Rögles J20 fortsätter jaga en plats i topp 10-serien efter nyår. Men läget är tufft och inte ljusnade det efter suddenförlusten borta mot tabelltrean HV71 på lördagen. Med fyra matcher kvar så behöver man ta in fem poäng på närmsta lag (Örebro) ovanför strecket.
– Vi lyckades bara ta en poäng med oss hem idag. Jag tycker inte att vi lyckas komma upp i en nivå där vi behöver vara för att hota på riktigt i dag, säger tränare Jonas Elofsson.

Rögle mötte HV i Jönköping även i onsdags och vann då efter en stark insats. På lördagen börjhade man segt och hamnade i ett 0-2-underläge.
– Vi hamnar poå mellanhand hela tiden och hade svårt att få ur pucken ur egen zon.
Direkt efter HV:s andra mål så reducerade Rögle. Ett slumpmål där Rögle forecheckade bra och Artemi Aleksandrov stod på rätt plats.
Kort därefter kom 2-2. En hemmaförsvarare rensade men pucken träffade Rögles Gustav Arvidssons ben och studsade in bakom målvakten.
– Jag är inte alls nöjd med vår start och jätteglad att vi har 2-2 efter första och fortfarande är med i matchen, säger Jonas.

I andra perioden jobbade Rögle sig in i matchen och tog ledningen i powerplay genom Erik Kurtz Bengtsson. Man fortsatte skapa chanser men fortsatte också slarva i egen zon. Rögle lyckades inte behålla ledningen periuoden ut utan efter en tilltrasslad situation framför Calle Clang i Rögles mål så slängde HV in pucken framför mål och pucken gled in under Calle.
Tredje perioden slutade mållös och i förlängningen avgjorde HV.
– Det finns många bra saker idag men framförallt så behöver vi vara mer beslutsamma i egen zon i morgon mot Frölunda än vad vi var idag, avslutar Jonas.