Stabil seger - nu laddar J18 för spännande andra halva
Publicerad: 2018-10-21
J18
J18 tog en stabil seger när man åkte till östra Småland för att möta Oskarshamn. Man vann med 6-3 i en match man kontrollerade från start till mål. Halvvägs in i seriespelet är man sexa, precis utanför topp 5 som går till allsvenskan efter nyår.

– Vi ligger tyvärr på fel sida strecket men jag tycker vi börjar hitta mer och mer rätt i vårt spel. Vi har fått tillbaka lite spelare, idag saknade vi bara fyra man. Det är en spännande andra halva vi har framför oss, säger tränare Magnus Rahm.
Söndagens match i Oskarshamn tog sig Rögle an på bästa sätt. Man startade bra och tog kommandot direkt. William Magni och Hugo Eliasson såg till att Rögle hade en 2-0-ledning innan nio spelade minuter. Hemmalaget reducerade visserligen men innan pausvilan gjorde backen Oskar Hassel (bilden) 3-1.
I andra gick Rögle ifrån till 5-1 efter mål av Kevin Engvall och Samuel Karlsson. I början av tredje utökade Albin Blomberg till 6-1 redan efter 31 sekunders spel. Hemmalaget reducerade två gånger men segern för Rögle var aldrig i fara.

Nu väntar en vecka utan match innan andra halvan av seriespelet drar igång med derby hemma mot Malmö nästa söndag.
– Under andra halvan gäller det att vi vinner mot de andra topplagen för att äta oss i kapp, säger Magnus Rahm som vill ge extra beröm till Oskar Hassel för insatsen mot Oskarshamn.