Ryfors derbyhjälte på övertid
Publicerad: 2019-11-28
Efter match
Rögle vann även säsongens andra Skånederby. I en fullsatt Catena Arena bjöds publiken på en spännande och intensiv historia där Simon Ryfors avgjorde 32 sekunder in på förlängningen, 4-3.

Säsongens andra Skånederby motsvarade de högt ställda förväntningarna. I en proppfull Catena Arena bjöds åskådarna på en tät och intensiv match med mycket känslor.
Rögles plan var fart och puckkontroll och då fick motståndaren det jobbigt. Men det var gästerna som tog ledningen med en styrning som godkändes efter videokontroll då manmisstänkte att klubban var över ribban vid styrningen.
Daniel Zaar kvitterade och Rögle producerade flera chanser, Leon Bristedt hade två bra möjligheter och fick även lägga en straff där han sköt över.
Rögle fick en drömstart i andra när Ted Brithén lyfte in 2-1 efter 33 sekunder. Intensiteten sjönk lite men det var en bra batalj ute på isen. Malmö kvitterade igen men med 34 sekunder kvar av perioden gav Nils Höglander Rögle ledningen igen. Hans tredje mål på tre matcher.

Knappt två minuter in på tredje låg kvitteringspucken i Röglekassen, målet gjort i powerplay. Rögle fick gå kort på forwards då både Dominik Bokk och Nick Sörensen utgick under matchen, skadade.
Det blev inte fler mål i tredje och matchen gick till förlängning.
Där avgjorde Simon Ryfors bara 32 sekunder in med ett snyggt segermål där han bröt in.