Chris Abbott: "Vi är inte nöjda ännu"
Publicerad: 2019-03-12
A-lag
Rögles sportchef Chris Abbott är glad över att slutspelsplatsen säkrades i lördags – men inte nöjd. ”Vi är inte klara ännu”, säger Chris inför de två avslutande matcherna i grundserien.

Två raka segrar över Djurgården i torsdags och Brynäs i lördags innebar att Rögle säkrade en plats i kommande slutspel – för första gången på 25 år. Glädjen var stor, både i klubben och bland fans.
– Jag förstår verkligen att fansen är glada över att få se slutspelshockey i Ängelholm, det är ett stort steg, men jag vet att killarna i omklädningsrummet eller folket i vår organisation inte är nöjda med det här, säger Chris Abbott.
Två matcher återstår i grundserien, Malmö borta i kväll och så avslutningen hemma mot Skellefteå på torsdag. Och Rögle har fortfarande chans att nå en kvartsfinalplats direkt genom att hamna topp 6.
– Vi är inte klara ännu. Det är en stor match i kväll, jag förväntar mig full fokus på den och förhoppningsvis har vi en chans efter kvällens match att få spela en helt avgörande match hemma mot Skellefteå på torsdag, säger Chris bestämt.

De senaste insatserna glädjer sportchefen:
– Jag är nöjd med hur vi hanterat utmaningen och kommit ihop som grupp och verkligen presterat bra i de senaste matcherna som gett oss möjlighet att ta full pott. Jag hoppas vi fortsätter så här.
Oavsett vilken slutplacering det blir så vill Chris se mycket mer hockey i Lindab Arena i vår:
– Vi har ett uppdrag och det är att ställa till med så mycket förtret vi kan i slutspelet och gå så långt vi kan, det är vårt mål. Oavsett om vi hamnar topp 6 eller åttondelsfinal så är det bara ett delmål på vägen. Vi har inte vunnit något ännu.

Rögles sportchef har en hel del rutin från SHL-slutspel – han var med i sju raka slutspel och gick hela vägen med HV71.
– Det är lite annorlunda, pressen ökar på spelarna, matcherna blir mer intensiva och du möter samma lag och spelare varannan dag i kanske en lång matchserie. Vi har ett lag byggt för att hantera det men vi får se hur vi reagerar när pucken släpps i första matchen.