Gélinas: "Det kommer att bli häftigt i kväll"
Publicerad: 2019-03-18
Inför match
Efter en handfull ramträffar har backen Éric Gélinas ställt in siktet och blivit målskytt två matcher i rad. I kväll vill han hjälpa sitt Rögle få till en avgörande match.

– Jag kom till Rögle för att spela slutspel och vinna matcher. Jag är ruskigt förväntansfull och längtar efter matchen i kväll, det kommer att bli något alldeles extra i vår hemmaarena, säger Éric efter matchvärmningen.

I kväll spelar Rögle sin första slutspelsmatch på hemmais på över 25 år. Efter förlusten i lördags borta mot HV71 måste Rögle vinna i kväll för at få till en avgörande match på onsdag.
Backen Éric Gélinas blev Rögles ende målskytt i lördags och han är ett viktigt vapen med sitt tunga skott från blå.
– Lindab Arena är den absolut bästa arenan att spela i, publiken är grym och bästa atmosfären. Det lär bli något alldeles extra i kväll och det ska vi utnyttja, säger Éric.

Första åttondelen blev en strulig historia för Rögle som fick flera återbud innan avfärd och dessutom en stökig start med utvisningar och skador i första perioden som störde rytmen.
– Det var inte de bästa förutsättningarna men det är historia nu. Vi börjar om från noll i kväll.
Vad blir viktigt?
– Vi behöver vinna duellerna och bli starkare på pucken, där var HV hetare än oss i lördags. Och använda hemmaplansfördelen på rätt sätt, vi har en grym publik i ryggen.
– Det är vinna eller försvinna i kväll och vi vill ha en längre säsong, avslutar Éric.