NordicBet Fan Awards - nu ska fansen belönas
Publicerad: 2017-03-07
Fan Award
Nu drar NordicBet Fan Awards igång med syftet att lyfta bland det viktigaste svensk hockey har – fansen. NordicBet Fan Awards kommer att belöna fans i tre olika kategorier: Årets fan, Årets tifo och Årets assist.

NordicBet Fan Awards arrangeras av NordicBet som i samarbete med SHL-klubbarna nu är ute och sprider ordet bland alla fansen. Tanken är att hitta och hylla de som gör det där lilla extra, både för spelarna på isen som för de andra fansen på läktaren.

– Utan fans ingen hockey! Efter snart ett år som huvudsponsor till SHL känner vi att fansen behöver lite mer uppmärksamhet och kärlek från oss alla. Det har de förtjänat, säger Joakim Jörlander på NordicBet.

NordicBet Fan Awards kommer att delas ut i tre olika kategorier.

NOMINERA HÄR

Nomineringarna öppnar för allmänheten den 7 mars och kommer att ske på SHLbloggen.se. Den 21 mars avslutas nomineringsrundan och NordicBets jury bestående av journalister och hockeyprofiler kommer att utse 10 finalister i varje kategori.
Därefter börjar den första omröstningen som pågår fram till den 29 mars. De 3 bidragen med flest röster går då vidare till en sista omröstning där de slutgiltiga vinnarna presenteras den 12 april.

Kategorierna och priserna i 2017 års NordicBet Fan Awards är:

Årets Fan: En utmärkelse för den som bäst kämpar för sitt lag från läktaren. Som alltid är där, i vått och torrt. Som aldrig ger upp hoppet för laget som och som alltid är en förebild för andra fans. Det är öppet för vem som helst att nominera någon till Årets Fan och vinnaren kommer slutligen utses genom folkets röster och en jury.
Priset till Årets Fan kommer att vara 10 000 kronor till fanklubben samt två säsongsbiljetter för nästa säsong, att använda själv eller ge till någon som borde gå på fler matcher.

Årets tifo: Ett bra Tifo är guld värt. Det får igång både spelare och publik. Ett bra tifo förtjänar att leva längre än de gör idag. Vi vill uppmärksamma och belöna årets bästa tifo. Priset för Årets tifo är 10 000 kronor till den vinnande tifo-gruppen.

Årets assist: Årets assist ska gå till någon eller några som gör det där lilla extra för svensk ishockey. De som sprider glädje, kunskap eller bara hjälper till lite mer än andra. De som får hjulen att snurra kring lag och fans. De som får andra att förstå hur kul det är med hockey.
Årets assist kan gå till en person, en grupp personer ett företag eller organisation. Det är helt fritt att nominera vem eller vilka som helst. Det kan vara en spelare, ett fan, en hel fanclub eller en sponsor. Eller kanske en busschaufför. Det viktiga är att de gjort något alldeles extra för svensk ishockey.

Rögle BK