Rensfeldt skadad - missar årets sista hemma
Publicerad: 2016-12-27
A-lag
Rögles senaste landslagsanfallare, Ludvig Rensfeldt, är skadad och missar onsdagens hemmamatch mot Brynäs. Däremot ger backen Alen Bibic klartecken för spel.

Ludvig Rensfeldt missar de kommande matcherna. Han skadades i segermatchen borta mot Färjestad.

– Ludvig har fått en hjärnskakning, säger Rögles fysioterapeut Markus "Bagarn" Pettersson.

Det var i samband med att Rensfeldt la en straff i den avgörande straffläggningen i bortamötet i Karlstad. Färjestads målvakt Lars Haugen slängde sig och slog undan benen på Rögleanfallaren.

– Ludvig slog huvudet i isen när han ramlade, säger "Bagarn".

– Helt klart är att det rör sig om en hjärnskakning. Initialt får Ludvig vila tills han är symptomfri och sen påbörjas rehabiliteringen, säger "Bagarn".

Hur länge han är borta är för tidigt att uttala sig om men det är helt klart att han inte spelar mer i år (två matcher återstår av 2016, Brynäs hemma i morgon och Karlskrona borta på fredag).

Därmed är samtliga tre landslagsanfallare i Rögle borta på grund av skada. Sen tidigare är Patrick Cehlin och Sebastian Wännström borta - oklart hur länge till.

Glädjande är dock att backen Alen Bibic, som klev av matchen i Karlstad med tio minuter kvar, tränade på tisdagen och gett klartecken för spel mot Brynäs.