Förlust trots bra match av J18
Publicerad: 2018-01-27
J18
J18 svarade för en bra insats i hemmamötet mot Linköping i allsvenskan södra. Man hade bra tempo och sköt mycket - men det var gästerna som gjorde målen och vann med 2-0.

– Surt med förlust, vi gör mycket bra saker och har bra fart men det räcker tyvärr inte. Vi skjuter och skapar en hel del men i slutänden är det den som gör flest mål vinner matchen och idag gjorde vi inga, säger Rögletränaren Fredrik Liljewall.

Rögle hade hemmamatch mot tabelltvåan Linköping på lördagseftermiddagen. Hemmalaget svarade för en bra insats där man spelade en positiv och fartfylld hockey. Men man fick inte in puckarna i mål.
Linköping hade 1-0 efter första, efetr en mållös andra gjorde Linköping 2-0 en bit in i tredje perioden vilket blev slutresultat.
– Vi får försöka ta lärdom och åter igen ta oss en funderare på vad som krävs för att lyckas få in pucken. Blir spännande att se i fall vi kan lyckas bättre med det i morgon söndag, säger Liljewall.

Röglespelarna har chans till revansch redan på söndagen då man spelar hemma mot Örebro kl 11:00 i Lindab Arena.
Extra plus i Rögle går till backarna Isak Renemark, Love Bergvall (bilden) och Oskar Hassel.