Stark upphämtning men J20 föll efter sent mål
Publicerad: 2019-09-28
J20
Röglejuniorerna hämtade upp ett 1-4-underläge till 4-4 i derbyt borta mot Malmö men spurten var förgäves. Med två och en halv minut kvar gjorde Malmö 5-4 i powerplay vilket blev slutresultatet. Tungt för J20 som får chans till revansch på söndagen då lagen möts igen i Catena Arena kl 15:30.

Rögle hamnade tidigt i underläge i bortamötet i Malmö. 0-2 efter drygt sex minuters spel, efter drygt halva. matchen ledde Malmö med 4-1 sedan Rögles lovande norrman, Calle Spaberg Olsen (bilden), gjort ängelholmarnas mål. Med fyra sekunder kvar av andra perioden reducerar Benjamin Magnusson till 2-4.
– Benjamins mål var psykologiskt viktigt för oss. De två första perioderna var vi annars lite för passiva och hamnade på hälarna, säger Rögletränaren Jonas Elofsson.
– I tredje tycker jag att vi äntligen får igång vårt spel och skapar fler farliga målchanser.

Ett snyggt mål av Isac Johnsson efter en fin pass av Calle Spaberg Olsen tidigt i tredje gjorde att Rögle fick energi. Gustav Arvidsson kvitterade till 4-4 med ett snyggt powerplay-mål med drygt elva minuter kvar och Rögle fortsatte spela bra.
Men i slutskedet fick Rögle spela med en man mindre och det utnyttjade hemmalaget till att göra segermålet.
– Jag vill framhålla vår karaktär i gruppen som aldrig ger upp och lyckas hämta upp ett tremåls-underläge. Det tar jag med mig tills matchen imorgon, avslutar Jonas.
Matchen mot Malmö i morgon börjar kl 15:30. Dessförinnan spelar J18 kl 12 mot Mariestad, även det i Catena Arena.