Dubbla poäng för Gélinas mot Oskarshamn
Publicerad: 2019-09-06
Efter match
Med en dryg vecka till SHL-premiären börjar offensiva vapnet Éric Gélinas skjuta in sig. Två poäng blev resultatet när Rögle tämligen enkelt besegrade Oskarshamn på fredagskvällen.

Först en assistpoäng på Ted Brithéns 2-0 i första periodens slutskede, sedan Pettersson-Wentzel inte lyckades hålla kvar det första skottet.   Därefter prickade han själv in 3-0 med ett snärtigt handledsskott en bit in i andra. Lägg till det ett stabilt intryck i försvarsspelet, och slutsatsen bör bli att Éric Gélinas ser redo ut för nästa veckas efterlängtade SHL-premiär.

Efter matchen var backbjässen nöjd, både med den egna insatsen, och den laget presterade i sista hemmamatchen för försäsongen.
– Idag tycker jag att vi spelar det spelet som vi ska spela för att vinna matcherna. Jämför man med de första matcherna i Tyskland så befann vi oss i något av en gråzon då, men idag hittade vi vårt spel.

Efter att ha anslutit till Rögle just innan transferfönsteret slog igen förra vintern, så har backen den här säsongen varit med redan från start. Han skrev i somras på för två nya år i klubben, och trivs bra i både i Rögle och i Ängelholm.
– Det underlättade väldigt mycket i mitt beslut att komma tillbaka.
– Förra säsongen var min första i Europa, och det känns skönt att kunna komma tillbaka till en bekant miljö det här året.

Andreas Ljunggren