Taylor: "De var effektivare i dag"
Publicerad: 2017-11-23
Efter match
Målet i box play betydde 1-3-reducering och hoppet om Röglepoäng vaknade. Men släcktes lika snabbt. "Frölunda var effektiva i power play", säger målskytten Taylor Matson.

Rögle hade inget att hämta i bortamötet mot Frölunda. Hemmalaget vann med 5-1.
– Jag tycker den stora skillnaden var effektiviteten. De var effektiva i sina avslutningar och var bra i power play. Vi hade behövt få utdelning i första perioden, menar anfallaren Taylor Matson.

Han tänker främst på en tiominutersperiod i matchens inledning. Efter att ha klarat av en utvisning jämnade Rögle ut spelet och hotade hemmalaget mer än en gång med sina omställningar.
– Vi hade behövt göra mål på någon av de chanserna, säger Taylor.
Istället gjorde hemmalaget 1-0 på en snabb omställning med fyra minuter kvar och 2-0 gjordes i power play med tolv sekunder kvar av perioden. 3-0-målet tidigt i andra var jobbigt för Rögle som drog på sig mer utvisningar.

Visst hopp väcktes i tredje när Ted Brithén och Taylor Matson i box play fick hål på hemmakeepern Johan Gustafsson.
– Det var ett fint pass av Ted och målet gjorde det intressant, säger Taylor.
Men Frölunda var bra i power play och svarade med ett 4-1-mål minuten senare.

Daniel Widing var tillbaka i laget efter att ha missat Örebro-matchen i tisdags (seger 6-1).
– Jag såg den på TV. Och den stora skillnaden var effektiviteten. Vi gjorde tre mål på tio skott i första i tisdags och fick något att gå på. I dag var det Frölunda som gjorde tre på ungefär lika många skott, säger han.
– Sen tar vi för många utvisningar, där måste vi skärpa oss, fortsätter han.

Rögle tränar i Göteborg på fredag morgon och åker sen till Stockholm för match på lördagskvällen mot Djurgården.
– Det är bara att titta framåt, vi ser fram emot matchen på Hovet. Det ska bli en härlig kväll där, säger Daniel.
Taylor är inne på samma sak:
– Det finns en helt annan energi i gruppen nu. Cam (Abbott, tränaren) säger och gör bra saker hela tiden.