Slark slutforcering gav en poäng
Publicerad: 2020-02-22
J20
En stark slutforcering gjorde att J20 kunde ta en poäng i bortamötet mot topplaget Timrå. Man hämtade in ett 2-4-underläge under matchens sista fyra minuter och tog matchen till straffar där man dock förlorade och missade bonuspoängen.

– Jag tycker vi var bättre än Timrå i 5-mot-5 spelet där vi skapar rätt mycket Jag tycker vi spelar lite omständligt i början av matchen men växer in i den med tiden! Vi skapar ganska mycket när vi var fullt manskap på banan, sammanfattar tränare Jonas Elofsson matchen som slutade med Timrå-seger med 5-4 efter straffar.
Juniorerna har under en tid varit starkt i boxplay men mot Timrå så var det inte lika vasst. Rögle släppte in fyra mål i boxplay.
– Vi var inte disciplinerade och tog många utvisningar och det var där vi förlorade två poäng. Vi har varit starka i boxplay men mot Timrå gjorde vi inte riktigt vad vi skulle. Samtidigt slet det hårt på de spelarna som spelar i numerärt underläge, menar Jonas.
Rögle hamnade i underläge, 2-4, i tredje perioden men lyckades komma i kapp efter sena mål av Benjamin Magnusson och Isac Johnsson (bilden). I straffläggningen kunde dock hemmalaget vinna och ta bonuspoängen.
Övriga Röglemål gjordes av Oscar Johnsson och Melvin Wennström.
– Jag tycker ändå vi visar bra karaktär i laget genom att komma ikapp i slutet på matchen. Det blev bara en poäng men den kan vara viktig i slutändan, avslutar Jonas.
Rögle fortsätter nu norrut till Skellefteå på lördagen för att spela veckans tredje bortamatch på söndagen. Hittills har laget tagit fyra poäng på två matcher.