Gameday: Rögle laddar om för Leksand borta
Publicerad: 2020-10-17
Efter den knappa förlusten mot Brynäs i torsdags väntar i eftermiddag Leksand på bortaplan för Rögles del.

INFÖR NEDSLÄPP

Leksand-Rögle 15:15, Tegera Arena, C More

Mötet:

Det är två lag med förluster i ryggen som kommer till spel i Dalarna under lördagseftermiddagen. Rögle föll med 1-2 mot Brynäs i Gävle, medan Leksand förlorade med klara 2-5 mot Oskarshamn på bortaplan.

Tabellmässigt ligger Rögle på tredje plats med 15 inspelade poäng efter sju matcher. Leksand har i sin tur tagit sju poäng, vilket räcker till en tiondeplats. För masarnas del behövs en seger, eftersom avståndet ner till jumboplacerade Djurgården bara är två poäng.

Senaste nytt i Rögle:

Rögle gjorde, trots 43 skott, bara ett mål mot Brynäs i torsdags. De kostade laget poäng och mot Leksand måste effektiviteten bli bättre. Tränarstaben hintade inte om några förändringar i laget under fredagens träning - utan det lär bli samma manskap som får förtroendet mot Leksand.

– Vi ska spela som vi gjorde senast mot Brynäs, samma intensitet, samma fart i spelet. Då får vi målchanser och vi behöver bara få bättre utdelning så har vi en god chns, säger Simon Ryfors.

Forwarden Adam Tambellini är skadad och borta till landslagsuppehållet. Backen Craig Schira är kvar i Ängelholm.