Jack: "Jag vill bli bättre varje år"
Publicerad: 2017-08-16
A-lag
Jack Connolly inleder sin fjärde säsong i Rögle, 28 år gammal (i tisdags) tillhör han en av veteranerna men är fortfarande hungrig. "Jag vill utvecklas varje år", säger han.

I går firade han sin 28:e födelsedag - på onsdagsmorgonen klev Jack Connolly på Röglebussen för att resa ner till Köln i Tyskland för årets försäsongsturné utomlands.
Lägret i Schweiz är utbytt mot en träningsturnering i Köln, tre matcher på lika många dagar.
– Det är en trevlig omväxling att göra något annat. Det är tre bra matcher vi ska spela och jag ser fram emot att vi som grupp ska komma ihop under de här dagarna, säger Jack.

Noterbart är att Minnesotabördige Jack har haft hela sin proffskarriär som hockeyspelare i Sverige - när han gick ut college så flyttade han till Karlstad och Färjestad och gör nu sin sjätte säsong i svensk hockey.
– Jag trivs här.
Den spelskicklige centern har tillhört de poängbästa i Rögle varje säsong - men är inte nöjd.
– Jag vill utvecklas och bli bättre för varje säsong och bidra, både offensivt och i defensiven, säger han.

Förra säsongen vill han helst glömma.
– Det gick inte alls som vi ville. Skadorna är såklart en orsak. Vi är revanschsugna i år.
– Jag tror det är viktigt att vi fokuserar på att få en bra start. Jag gillar idén att vi ska äga mer puck och vända spelet snabbt. Vi har fått in bra spelare som kommer att hjälpa oss. Farten är A och O i SHL, säger han.
Under försäsongens inledning har han spelat med landsmännen Bryan Lerg och Taylor Matson.
– Jag och Bryan hade en bra kemi under förra säsongen och Taylor tillför fart och en stor arbetskapacitet. Det känns bra, säger han.