Revanschsuget Rögle vann i Örebro
Publicerad: 2020-01-18
Efter match
Ett revanschsuget Rögle svarade för en mycket stark insats borta mot ett formstarkt Örebro. Man vann helt rättvist med 5-2 där Dominik Bokk blev tvåmålsskytt.

Det var två lag med olika sviter som möttes i Behrn Arena den här lördagen. Hemmalaget hade fem raka vinster och var tabelltrea, Rögle tre raka förluster och rejält revanschsuget.
Det blev en inledning i högt tempo och hög intensitet. Det var ganska jämnt i början men efterhand tog Rögle över taktpinnen, man var väldigt framgångsrikt med sina snabba spelvändningar. Efter drygt 16 minuter tog Rögle ledningen. Formstarke Simon Ryfors förde in pucken i anfallszon och satte pucken på stekhete Dominik Bokks blad som styrde in ledningspucken, hans fjärde mål på lika många matcher.
I andra kunde Bokk blivit tvåmålsskytt men hans styrning av pucken in i mål med skridskon dömdes bort efter videogranskning. Rögle skulle dock öka på ledningen, Leon Bristedt slog in en retur från nära håll efter drygt åtta minuters spel. I 5 mot 3 satte sen Rögle 3-0, målskytt Ted Brithén som gjorde sin 300:e tävlingsmatch för Rögle just idag.

Rögle öppnade tredje starkt och dominerade stort. Dominik Bokk skulle bli tvåmålsskytt till sist när han från nära håll lyfte in en egen retur till 4-0. Hemmalaget spräckte Roman Wills nolla drygt fem minuter in på perioden. Med fem minuter kvar tog Örebro ut målvakten i ett sista desperat försök och med 3:39 kvar gjorde man 2-4. Ett desperat hemmalag fortsatte spela med sex utespelare. Med två minuter kvar avgjordes matchen definitivt när Simon Ryfors satte 5-2 i tom bur.

Rögle spelar nästa match hemma på tisdag mot Skellefteå.