Cam vill se en rejäl urladdning på lördag
Publicerad: 2018-02-07
A-lag
Efter en ledig dag checkade spelarna in på Lindab Arena för träning på onsdagen. Ett fyspass följdes av två ispass där fokus på första var mycket individuell träning.

– Det var en bra träning. Vi körde mycket individuellt i dag, puckskicklighet och annan teknik. Vi kommer att fokusera mer på lördagens match under på de kommande träningarna, det är gott om tid, säger tränare Cam Abbott efter dagens träning.

I måndags avslutade Rögle en intensiv matchperiod med match varannan dag under nästan två veckor. Avslutninge på matchperioden går inte att klaga på: tre raka segrar där derbysegern i Malmö i måndags var kronan på verket.
– Jag har sett matchen mot Malmö igen och troligen är insatsen vi gör våra mest kompletta 60 minuter vi gjort i vinter, säger Cam.
– Det enda jag kan klaga på är vår effektivitet. Vi borde satt fler chanser och haft en större ledning än bara 2-1 efter två perioders spel. Det kunde ha straffat sig.

En match återstår innan OS-uppehållet, det är hemmamatchen mot Frölunda på lördag (kl 18:00). Rögle kommer till den matchen med tre raka segrar och på hemmaplan har man tagit poäng i åtta raka matcher nu.
– Det är skönt att veta att vi bara kan fokusera på de här 60 minuterna och verkligen tömma allt vi har innan uppehållet. Jag ser fram emot att spela hemma igen, säger Cam.

Hetast i hockey-Sverige just nu är en Röglespelare: Olle Liss, nyförvärvet från Pantern som på sina tre första matcher svarat för sju poäng varav tre mål.
Cam ler när namnet kommer på tal:
– Pucken har studsat hans väg men den gör det tack vare hans attityd och talang. Jag gillar hans inställning att sätta lagets framgång före sin egen.
Två träningsdagar återstår innan lördagens match - tid som ska utnyttjas på bästa sätt:
– Vi ska se till att förbereda oss på bästa sätt och komma till matchen med intensitet och fokus, avslutar Cam.