Legends Night 15 oktober
Publicerad: 2022-09-27
Rögle firar sina legendarer med Legends Night den 15 oktober i Catena Arena.

När Catena Arena byggdes om till sitt nuvarande utseende plockades de sex plakaten med klubbens pensionerade tröjnummer ner. Men snart kommer de pryda arenan igen. När Rögle tar emot Örebro på hemmais den 15 oktober (15.15) åker nummer 1, 9, 13, 19, 25 och 26 upp i taket igen.

– Vi har väntat på den här dagen och att få hylla de spelare som betytt så mycket för den här klubbens historia. Vi ser fram emot en häftig kväll i Catena Arena. Det har saknats några saker i arenarummet, säger Rögles klubbdirektör Daniel Koch.

Tröja nummer 1 tillhörde Kent ”Swiss” Svensson som spelade 17 säsonger i Rögles A-lag. Lennart Åkesson bar nummer 9 under sin aktiva karriär, innan han sadlade om och blev en uppskattad person inom andra roller i organisationen. Dessvärre finns Lennart Åkesson inte med oss längre, men hans minne och betydelse kommer alltid att bli ihågkommen i Rögle BK.

Roger Elvenes bar nummer 13, Kenny Jönsson nummer 19, Stefan Elvenes, Rögles bästa målskytt genom tiderna, nummer 25 och Jakob Johansson, flest matcher i klubbens historia., nummer 26.

Inför nedsläpp mot Örebro kommer legendarerna, som är kvällens speciella gäster, att hyllas på flera sätt i arenan. Men framförallt kommer deras nummer sättas tillbaka där de hör hemma, i taket.

– Rögle BK ser fram emot att få lyfta fram sin historia den här säsongen då klubben fyller 90 år. De här sex spelarna har alla varit med och bidragit till vad vi är i dag. Och det ska vi såklart fira, säger Koch.

Biljetter till Legends Night hittar du här.

Läs mer om våra legendarer här.

Peter Ekholm