Rögle föll knappt i toppmötet
Publicerad: 2020-02-27
Efter match
Rögle föll med uddamålet i toppmötet borta mot Färjestad. Hemmalaget vann med 3-2 i en bra och spännande match där Rögle var nära kvittering i slutminuterna.

Matchen i Karlstad var ett möte mellan tabelltvåan Färjestad och trean Rögle - och publiken fick se ett välspelat och bra toppmöte.
Det var hög fart och intensitet från start - båda lagen skapade ett par riktigt heta målchanser i första men perioden slutade mållös. Rögleanfallaren Leon Bristedt skadades efter en tackling i mittzon perioden och kunde inte spela mer. Leon kommer att undersökas vidare under fredagen för att få en bättre diagnos hur allvarlig skadan är.
I andra tog Rögle ledningen, poängstarke backen Kodie Curran hittade rätt med ett välplacerat skott från blå. Målet gav Rögle lite extra energi och man hade en bra period efter målet. Mot slutet av perioden kom hemmalaget tillbaka och kunde kvittera på en styrning där Roman Will i Röglemålet var chanslös. Med knappt fyra minuter kvar utökade hemmalaget till 3-1 i powerplay.
Rögle gav inte upp, man tog ut målvakten och med nästan tre minuter kvar reducerade Anton Bengtsson från nära håll. 3-2 och gästerna jagade en kvittering också, fortfarande med sex utespelare. Rögle hade flera chanser men fick aldrig in en kvittering utan fick vända hem utan poäng.

Det var jämnt i tredje också, med knappt åtta minuter kvar tog hemmalaget ledningen med 2-1. Rögle tappade puck vid offensiv blå och hemmalaget ställde om blixtsnabbt och Will var chanslös på friläget som följde. Rögles nästa match är på lördag kväll kl 18:00 i Catena Arena då Linköping kommer på besök.