Bibic:"Skönt få chans till revansch direkt"
Publicerad: 2017-10-25
Inför match
Knappt två dygn efter 0-6-förlusten hemma är det returmöte i Linköping. "Skönt att få chans till revansch direkt", säger Röglebacken Alen Bibic.

Det var bra fart på onsdagens träningspass - hög intensitet och fart i varje övning. Revanschhungern syntes på spelare och ledare efter tisdagskvällens möte hemma mot Linköping.
– Vi är såklart inte nöjda med varken hur det såg ut eller resultatet. Det bästa är att vi möter Linköping i morgon igen och kan ta revansch direkt, säger assisterande lagkaptenen Alen Bibic.

Rögle har blandat och gett under de första elva omgångarna. Under en tre matcher lång segersvit visade man sin klass och fick utdelning.
– Jag tycker säsongsinledningen har visat att när vi gör det vi ska så får vi resultat och när vi inte gör det så får vi problem. Det viktiga är att vi analyserar den senaste matchen och tar lärdom, säger Alen.

Han förstår om fansen är besvikna efter Linköpingsmatchen:
– Absolut. Jag kan garantera dig att det är alla vi här inne i omklädningsrummet också. Vi vill att Lindab Arena ska vara vår hemmaborg, säger Alen.
Vad är det för saker som behöver fixas?
– Det är en del saker. Allra viktigast anser jag är att vi går ut och vinner våra närkamper. Gör vi det så får vi övertaget. När vi vann matcher så vann vi också mest närkamper och dueller, säger han.

Alen skadade sig i lördags i Jönköping och utgick då men var tillbaka på isen mot Linköping:
– Ingen fara, ställer jag upp till match så är jag redo.

Laget till bortamötet i Linköping tas ut först matchdagen. Rögle tränar först innan man sätter sig i bussen upp för match:
– Vi funderar på en del saker. Men allra viktigast är att alla killar som spelar sätter en stolthet i att göra ett bra defensiv arbete. Det handlar om att gå ut och göra ett hårt jobb både med och utan puck, vara aggressiva och ligga rätt i banan, säger tränare Anders Eldebrink.