J20 föll på målsnöret i avgörande match
Publicerad: 2017-03-18
J20
Rögle J20 pressade HV71 ända in på mållinjen men räckte inte riktigt till i den avgörande matchen i åttondelsfinalserien. Hemmalaget HV vann den avgörande matchen med 6-5 och därmed är Rögle utslaget ur JSM.

– Vi har definitivt inte haft marginalerna på vår sida i de två matcherna här uppe i Jönköping. Jag tycker killarna gjort riktigt bra arbetsinsatser och visat bra moral, säger Rögletränaren Gunnar Persson efteråt.
Rögle reste till Jönköping med en 1-0-ledning i matchserien efter en imponerande segermatch i Lindab Arena i onsdags. HV kvitterade till 1-1 i matcher på fredagen (6-3) och drog det längsta strået även i den avgörande matchen på lördagen i Jönköping som man vann med 6-5.
– Vi har haft lite motstuds i de här två matcherna i Jönköping. Vi har inte släppt in mål på grund av misstag utan att pucken inte studsat med oss. De har slängt in pucken mot mål och den har studsat på spelare eller klubbor och in.

Rögle var bra med i på den avgörande matchen. Hemmalaget tog ledningen men Gustav Jäderberg och Mathias From såg till att det stod 2-1 till Rögle efter första perioden.
HV vände på det i andra med tre raka mål. Gustav Olhaver reducerade i power play med en minut kvar av den andra perioden (3-4) men fick se HV dra ifrån till 5-3 i tredje. Adam Swärdh reducerade igen för Rögle men HV utökade. Kevin Wennström reducerade till 5-6 med knappt fyra minuter kvar men Rögle fick inte till en kvittering trots att man tog ut målvakten.

Därmed är Rögle utslaget ur JSM och det är färdigspelat för säsongen.
– Det är en säsong som störts av skador, både hos oss och i A-laget. Men alla killar har jobbat hårt på varje träning och matcherna. Vi kommer att träna på så länge A-laget spelar för att kunna hjälpa dem om det behövs, säger Gunnar.
– Alla jobbade bra i dag men jag vill ge extra beröm till backarna Morgen Jensen och Timothy Liljegren som var riktigt bra samt anfallarna Kevin Wennström och Lucas Elvenes.