Vände och vann på övertid - ny skalp för J20
Publicerad: 2020-02-23
J20
Rögle J20 avslutade veckan på bortais på bästa sätt när man slog topplaget Skellefteå med 3-2 på övertid efter att ha vänt ett 0-2-underläge i tredje perioden.

– Det var en riktigt bra avslutning på den här veckan av oss. Kul för killarna att få med sig en seger och jag tycker vi vinner rättvist. Jag känner att vi gör en riktigt solid och stabil insats över 60 minuter plus övertid, säger tränare Jonas Elofsson.
Skellefteå toppade serien innan dagens matcher så det var en rejäl utmaning som väntade Röglespelarna. Efter en mållös första period tog hemmalaget ledningen med 2-0 i andra.
– Jag tycker det är en jämn match i spel 5 mot 5. I tredje tar vi över helt och jag kände ganska tidigt i tredje att vi hade något på gång.
Melker Eriksson reducerade mitt i tredje och Rögle låg på hårt för en kvittering. Med två minuter kvar tog man ut målvakten Calle Clang. Trots bra tryck höll tiden på att rinna ut men med tio sekunder kvar gjorde backen Isak Renemark 2-2 och tog matchen till förlängning.
– Vi hade tre spelare framför mål och Isak lyckades få genom skottet. Det var skönt.
Men Rögle var inte nöjda där, i förlängningen avgjorde Calle Spaberg-Olsen (bilden) och Rögle tog med sig två viktiga poäng hem.
– Jag tycker vi visar bra vilja och karaktär. Jag är överlag nöjd med den här veckan, säger Jonas. Tre bortamatcher har totalt inneburit sex poäng på kontot och laget är i allra högsta grad med i kampen om en plats i JSM-slutspelet som de sex bästa i serien går till.
Nu väntar en veckas träning innan nästa uppgift, hemma mot Malmö på lördag kl 12 i Akademihallen.