Stena Recycling ökar sitt engagemang i Rögle BK
Publicerad: 2018-05-29
Marknad
Stena Recycling har varit en samarbetspartner till Rögle BK i flera år. Nu har vi glädjen att kunna berätta att företaget ökar sitt engagemang i föreningen. Stena Recycling går in i Rögles hållbarhetsprojekt Grönvit Hållbarhet och blir ny Guldpartner till kommande säsong.

– Stena Recycling ser fram emot att vara en framtida samarbetspartner som levererar en helhetslösning för Rögle BK:s verksamhetsavfall. Vi är också stolta över att få vara en del av Rögle BK:s satsning på Grönvit Hållbarhet. Hållbarhet är något som vi på Stena Recycling arbetar med på riktigt, hela tiden, varje dag. Att vi dessutom genom vårt samarbete kan stötta Rögle BKs ungdomssatsning och på så sätt vara en del av klubbens framtida framgångar gör mig extra glad, säger Magnus Bornell, Regionchef på Stena Recycling.

Marcus Udén, säljare i Rögle BK, är glad över Stena Recyclings ökade engagemang i föreningen:
– Jag är jätteglad och stolt. Stena Recycling blir nu en av våra större partners och detta är ett bevis på att Rögle BK är en pålitlig samarbetspartner som levererar även utanför isen. Att en så etablerad aktör i återvinningsbranschen går in i vårt hållbarhetsprojekt stärker Grönvit Hållbarhet och hjälper oss i arbetet för vår framtida miljö. Det bidrar också till att vi kan fortsätta satsa på akademin och våra ungdomar. Vi ser fram emot en spännande säsong, säger Marcus Udén i Rögle BK.