Så spelar Rögle försäsongen 2020
Publicerad: 2020-05-11
A-lag
Planeringen inför kommande säsong är i full gång. Nu är Rögles försäsongsprogram klart. Det blir sju träningsmatcher varav två i Catena Arena innan SHL-premiären den 19 september på hemmaplan.

– Vi är nöjda med upplägget. Sju matcheer känns lagom till antalet varav sex mot SHL-motstånd. Vi har även tid över för att göra andra saker tillsammans under försäsongen, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Rögle har de senaste åren deltagit i en träningsturnering i Köln men i år blir det ingen sådan resa. Laget håller sig på hemmaplan då även gruppspelet i CHL blev inställt.
Rögle inleder matchandet under försäsongen borta mot Växjö den 13 augusti och har HV71 och Frölunda på hemmais i Catena Arena under försäsongen.
Här är det preliminära programmet för försäsongen 2020:
13/8, kl 19: Växjö-Rögle (Vida Arena).
19/8, kl 18: Kristianstad-Rögle (Kristianstad).
21/8, kl 18: Rögle-Växjö (spelas i Halmstad).
27/8, kl 18: Rögle-HV71 (Catena Arena).
3/9, kl 19: Frölunda-Rögle (spelplats ej klar).
9/9, kl 19: Rögle-Frölunda (Catena Arena).
11/9, kl 18: Oskarshamn-Rögle (Be-Ge Hockey Center).