Inför match: Kan Rögles nolla förbli intakt?
Publicerad: 2021-02-23
INFÖR NEDSLÄPP: Rögle-Färjestad, Catena Arena, 19:00 C More

Mötet:

Rögle är formstarkt och frågan är om laget kan hålla sin tredje raka seger? I de senaste två matcherna har Christoffer Rifalk stängt igen, först i 3-0-segern mot Djurgården och sedan i 4-0-triumfen mot Frölunda.

Rifalk och Rögle har inte släppt in något mål sedan 5:17 in i den andar perioden mot Brynäs i tisdags förra veckan.

– Kul med några nollor såklart och väldigt roligt att vi lyckats ta några segrar i rad, säger Christoffer Rifalk.

Rögle har tre raka trepoängare efter landslagsuppehållet och leder SHL på 88 poäng.

Färjestad har 63 poäng och ligger åtta i tabellen. Ska de ta sig upp topp-6 krävs ett par segrar i rad. I fyra av sina fem senaste matcherna har Färjestad spelat sudden. Tre av dem har slutat med segrar.