Grönt & Vitt: Niederbach och Larsson redo för allvaret
Publicerad: 2022-08-29
Grönt & Vitt
I veckan drar Rögles nya CHL-äventyr igång där det blir premiär borta mot polska GKS Katowice på torsdag och därefter möte med ungerska Fehérvár AV19 på lördad. I dagens Grönt & Vitt får vi höra nyförvärvet Theodor Niederbachs och Ludvig Larssons tankar inför säsongens första tävlingsmatcher.

Rögles nyförvärv Theodor Niederbach har inte tillbringat mycket tid med sitt nya lag under försäsongen. Forwarden var i Kanada och spelade Junior-VM under större delen av augusti och spelade sin första träningsmatch med Rögle i fredags. Nu har 20-åringen däremot landat ordentligt i sin nya omgivning.

– Jag tycker att jag har kommit in ganska bra i laget, så klart är det ganska mycket nytt med spelsystemet och så vidare. Men det är grymma gubbar i laget som har tagit hand om mig så jag känner ändå att jag har kommit in bra, säger han.

Ludvig Larsson var Rögles poängbästa spelare i fjolårets CHL-turnering med 14 poäng på 13 matcher. Rögle går dessutom in i årets turnering som regerande mästare. Larsson ser nu fram emot en ny turnering med chansen att försvara titeln.

– Det ska bli kul att spela matcher som betyder något. Vi har en bra känsla med oss från förra året, så det ska bli kul att åka ut i Europa igen och tävla mot andra ligor, säger Larsson.

Joel Nordström