Bättre och bättre för varje match för Gagné
Publicerad: 2018-01-18
Efter match
Efter sin långa frånvaro gjorde Rögles kanadensiske back Kevin Gagné sin sjätte match sedan sin återkomst till laget. Efter den viktiga segern mot Mora tycker han att det börjar att kännas bättre och bättre.
  • De första matcherna försökte jag att göra saker och ting så enkelt som möjligt för att komma in i spelet igen på ett bra vis. Nu börjar jag bli varm i kläderna och försöker att göra lite svårare saker på isen för att hjälpa till med kreativiteten, säger Kevin Gagné.
    Sen han kom tillbaka har han också fått en ny backpartner. Innan skadan kamperade han ihop med Alen Bibic medan han i de senaste matcherna har haft sin landsman Craig Schira vid sin sida.
  • Det är inga problem att spela med olika spelare. Craig och Alen är olika spelartyper men båda är också väldigt skickliga spelare så det känns bra vilket som.

Att segern var viktig är ju ingen överdrift och dessutom var det Gagnés första seger för säsongen mot Mora. Den klubben som han kom från till Rögle inför den här säsongen.

• Vi har haft det lite jobbigt mot dem tidigare så det var ju så klart extra skönt att slå dem nu och i en så viktig match. Jag har fortfarande kontakt med många av spelarna i Mora efter min tid där uppe.

Mora kom till matchen efter ett tränarbyte alldeles nyligen. Det var något som Gagné och Rögle hade pratat om innan.

• I och med deras tränarbyte så visste vi att de skulle komma med lite nytt och lite ändrigar i sitt spel. Fast jag tycker att vi redde ut det bra och vi var stabila i 60 minuter, säger han och förklarar angående fortsättningen:
  • Nu måste vi spela på samma sätt framöver för att hålla oss över strecket och kanske även klättra fler placeringar. en match i taget låter alltid lite tråkigt men det är så vi måste se det nu, avslutar en nöjd Kevin Gagné.
Patric Andersson