Gameday: Rögle går för tredje raka
Publicerad: 2020-10-27
Efter segrar mot Skellefteå och Frölunda siktar Rögle ikväll på en ny trepoängare när laget gästar Färjestad.

INFÖR NEDSLÄPP

Färjestad-Rögle 19:00, Löfbergs Arena, C More

Mötet:

Efter segrar mot både Frölunda och Skellefteå jagar Rögle nu sin tredje raka trepoängare. De senaste två matcherna har varit målrika historier och båda slutat 5-4 till Rögles fördel.

Rögle är tillsammans med HV71 det lag som gjort flest mål så här långt, nämligen 34 stycken. Kvällens motstånd är dock inte långt efter. Färjestad har gjort 32 mål.

Värmlänningarna har haft en svajig inledning på säsongen och föll senast med 3-2 efter övertid mot Leksand. I matchen innan den vann de dock med hela 7-3 mot Örebro.

Det är första gången lagen möts den här säsongen. Rögle ligger trea i tabellen med 22 poäng, Färjestad har 14 poäng och på ligger åttonde plats.

Senaste nytt i Rögle:

Rögle åkte med full trupp till Karlstad under måndags eftermiddag. Backen Craig Schira (utanför laget) och skadade Adam Tambellini var de enda spelarna som inte reste med.

I de två senaste matcherna Rögle spelat har Adam Edström fått större förtroende. Mot Frölunda spelade han över tio minuter och mot Skellefteå kom han nästan upp i 17 minuters spel. I måndagens Grönt & Vitt pratade forwarden om sin växande roll.