Seger för J18 i träningsmatchen
Publicerad: 2017-12-29
J18
J18 laddar upp för spel i allsvenskan efter nyår. Som ett led i förberedelserna mötte man Troja/Ljungby i en träningsmatch och vann med 5-1.

Segern ger ett bra kvitto för Röglespelarna inför det som komma skall:
– Troja är ett lag som vi haft svårt mot i höstas i seriespelet och som vi kommer att möta i allsvenskan framöver också, säger tränare Magnus Rahm.

Röglespelarna var lediga i sex dagar runt julhelgen och kom till matchen mot Troja med endast ett is- och två fyspass i benen.
– Det var bra fart och intensitet hela matchen genom, säger Magnus Rahm.
Rögle ryckte åt sig en 3-0-ledning i första perioden efter att ha gjort tre mål på drygt sex minuter. Alla tre målen på returer.
– Det är skoj att få utdelning på det vi velat förbättra, spelet runt målen.
– Andra perioden vinner vi med 1-0 och sista perioden där jag tycker att vi tröttnar lite och gör det lite svårare för oss själva men vi klarar 1-1, berättar Magnus.

Magnus Rahm vill framhålla några spelare: Erik Forss, lugn och stabil målvakt, Adam Jernberg (planens bäste spelare) samt Benjamin Magnusson (bilden) och Love Bergvall.
Nu väntar några tuffa träningsdagar innan nyårsfirande:
– Sedan är det fullt fokus på spelet och detaljer innan allsvenskan starta lördag 6 januari. Vi vill önska alla ett Gott Nytt År, tackar för stödet i höst och hoppas på samma fina support efter nyår, avslutar Magnus Rahm.

Målen för Rögle gjordes av Simon Erlandsson, Love Bergvall, Benjamin Magnusson, Elias Dervall-Svensson och Albin Blomberg.