Snart dags för Frölunda-Rögle
Publicerad: 2017-03-04
Inför match
Om en knapp timme är det nedsläpp i Scandinavium mellan Frölunda och Rögle - en match Rögle måste vinna för att ha chans att klara kontraktet utan kvalspel.

Rögle ställs mot regerande mästarna Frölunda på bortais i eftermiddag. Tränarstaben låter samma spelare och formationer som slog Leksand i torsdags få nytt förtroende.

Det innebär att Matt Fraser gör sin tredje match på fem dagar och spelar med Filip Karlsson och Sebastian Collberg (bilden) precis som i torsdags.

I Frölunda saknas landslagsbacken Henrik Tömmernes, annars ordinarie lag medan Rögle har sju spelare på frånvarolistan.

Matchen börjar kl 16, liverapportering från Frölunda-Rögle finns på den här länken.

Målvakter: Anders Lindbäck (Oscar Dansk).
Backar: Cade Fairchild-Alen Bibic, Jesper Williamsson-Dominik Granak, Ludvig Claesson-Kevin Marshall, Almen Bibic.
Kedjor: Bryan Lerg-Jack Connolly-Felix Schütz, Edwin Hedberg-Simon Ryfors-Ludvig Rensfeldt, Matt Fraser-Filip Karlsson-Sebastian Collberg, Taylor Matson-Ludvig Elvenes-Daniel Sylwander.
Extra forward: Mathias From.