Bildspecial: Het ispremiär i Lindab Arena
Publicerad: 2017-08-07
Ispremiären 17/18
Hockeyintresset är stort i nordvästra Skåne. Närmare 2 500 personer kom till Lindab Arena på måndagskvällens kick off på is för Rögles A-lag. Vi bjuder på en bildspecial från vår fotograf, Niclas Jönsson.

– Helt otroligt! Det här gillar jag, vilka fans, sa Rögles nye målvakt, finländaren Ville Kolppanen, samtidigt som han skrev autografer till supportrarna i Kids Zone efter ispasset.

Det är nästan sex veckor till SHL-premiären men hockeytemperaturen är redan hög i Ängelholm. När Rögles A-lag drog igång säsongen på allvar med en kick off på måndagskvällen i Lindab Arena kom närmare 2 500 personer för att se tillställningen och träffa spelare och ledare efteråt.
Samtliga spelare och ledare som är på plats presenterades en efter en till stora applåder, årets lagkaptener avslöjades och därefter delades truppen upp i två lag.
Spelarna möttes i fem olika discipliner innan det timmeslånga ispasset avslutades med en intern uppvisningsmatch.

Efteråt kom spelare och ledare ut och minglade med fansen, skrev autografer, tog bilder och snackade hockey samtidigt som alla besökare bjöds på korv med bröd och dryck, det fanns även glass och popcorn till de yngre besökarna. Allt i samarbete med SP Chark, Engelholmsglass och Nordströms.
I Rögleshopen var det många kunder, den nya försäsongströjan var populär, och utanför stod Intersport och tryckte namn och nummer på Rögletröjorna.

Rögle tränar nu varje dag fram till torsdag innan det är dags för försäsongens första träningsmatch borta mot Tingsryd på fredag kväll.
Så här hade tränarna formerat femmorna till ispremiären: Målvakter: Ville Kolppanen och Emil Kruse. Formationerna: Alexander Younan, Craig Schira, Edwin Hedberg, Ted Brithén, Mathias From. Cade Fairchild, Alen Bibic, Bryan Lerg, Jack Connolly, Linus Sandin. Almen Bibic, Kevin Gagné, Ludvig Rensfeldt, Simon Ryfors, Sebastian Collberg. Samuel Jonsson, Jesper Williamsson, Daniel Sylwander, Filip Karlsson, Taylor Matson.
Extra spelare: Daniel Widing, Johan Zarwel.