Rögle vill försvara den fina hemmasviten
Publicerad: 2017-03-07
Rögle-TV
Rögle tar sig an Örebro i sista grundseriematchen hemma den här säsongen. Rögle har vunnit de fyra senaste hemmamatcherna och vill försvara den sviten. Rögle-TV träffade backen Jesper Williamsson efter dagens matchvärmning.

Jesper Williamsson har fått en allt större roll i Rögle ju längre in på säsongen vi kommit. På slutet har han även fått en roll i power play vilket han gillar.

Han är tvåa i Rögles plus/minus-liga med 0 och blir en viktig pjäs i det stundande kvalspelet.

Men först ska seriespelet klaras av och Rögle vill säkra 13:e platsen och hålla Leksand bakom sig. En vinst mot Örebro hemma i Lindab Arena i kväll kan ge Rögle ett bra utgångsläge inför avslutningsomgången på torsdag.

Matchen i Lindab Arena börjar kl 19, biljetter kan köpas via den här länken.

Rögles lag mot Örebro i kväll: Målvakter: Anders Lindbäck (Oscar Dansk).
Backar: Cade Fairchild-Alen Bibic, Almen Bibic-Dominik Granak, Jesper Williamsson-Kevin Marshall, Ludvig Claesson.
Kedjor: Bryan Lerg-Jack Connolly-Felix Schütz, Edwin Hedberg-Simon Ryfors-Ludvig Rensfeldt, David Åslin-Filip Karlsson-Sebastian Collberg, Taylor Matson-Ludvig Elvenes-Daniel Sylwander.
Extra forward: Mathias From.