J20 kom inte genom muren
Publicerad: 2018-03-04
J20
Tre raka segrar bli inte fyra. J20 föll hemma mot Malmö i returmatchen i helgens back-to-back-möte med 2-3 och därmed väntar en spännande avslutningshelg i kampen om JSM-biljetterna.

– En mycket konstig match. Malmö spelade tightare än i går, vi kom inte genom deras försvar. Sen fick vi jaga hela tiden, säger Rögletränaren Gunnar Persson efter förlusten i Lindab Arena.

Efter lördagens seger i Malmö hade Rögle skaffat sig ett bra utgångsläge i kampen om en plats i JSM-slutspelet med ett försprång på fyra poäng ner till just Malmö precis utanför topp 6 i tabellen.
Men söndagens resultat gör att det bara är en poängs marginal och två matcher återstår. För Rögles del handlar det om två bortamatcher i Dalarna nästa helg, mot Mora och Leksand.
– Vi måste vinna minst en, kanske båda för att ta oss till slutspel.

Malmö var i ledningen så gott som hela tiden. Man hade en 1-0-ledning efter första. Rögle kvitterade i andra genom Hugo Klippfors men Malmö tog ledningen igen.
Johan Zarwel kviterade med ett välplacerat skott men gästerna svarade med ett nytt ledningsmål tämligen omgående.
– Det hade kanske blivit en annan matchbild om vi tagit ledningen. Nu kunde de spela ett tight bortaspel medan vi jagade.

Sista perioden slutade mållös, trots under läge så fick hemmaspelarna bara genom tre skott på mål. Noterbart är att Röglemålvakten Isak Ragnevad tog en straff i sista perioden.
Nu väntar en spännande avslutningshelg nästa vecka där i första hand Rögle, Örebro och Malmö gör upp om de två sista platserna till JSM-slutspelet.