Två segrar och serieledning för U16
Publicerad: 2017-10-12
U16 Elit
U16 Elit har spelat två kvällar i rad på bortais den här veckan. Två segrar är lagets facit, fem poäng in på kontot och serieledning i U16 Elit södra.

I tisdags mötte man Hanhals och vann med 3-2 efter mål av Kalle Bartholdsson, Douglas Andersson och Joel Kjellberg.
– Det är en match där vi gör det som krävs för att vinna men ändå inte i närheten av det vi kan, säger tränare Jonas Elofsson.

Desto mer nöjd är han med matchen kvällen efter, i Linköping. Röglekillarna vann med 3-2, efter straffar.
– Det är en match där vi i förväg förväntade oss att det skulle gå jättefort där ute på isen och att det skulle krävas en bra laginsats.
Rögle började matchen riktigt bra och tog ledningen. Men hemmalaget kom tillbaka och pressade tillbaka Rögle i egen zon.
I andra perioden kom Rögle igen och spelade riktigt bra. Matchen slutade 2-2 efter ordinarie tid och efter straffar knep Rögle bonuspoängen. – Vi stressade Linköping till dåliga beslut. Jag är grymt stolt över grabbarna, en riktig lagseger, säger Jonas. Rögles mål mot Linköping gjordes av Douglas Andersson 2 (varav en straff) och Oliver Anic.