Stark spurt när J18 vände och vann i sudden
Publicerad: 2018-11-18
J18
Med en stark slutforcering lyckades J18 vända ett 0-2-underläge till seger med 3-2 på övertid borta mot Vita Hästen. Glädje såklart över vändningen men besvikelse över att inte ta full pott i Norrköping.

– Ja, så är det. Vi behöver trepoängare om vi ska ha en möjlighet att komma ikapp och förbi något lag framför oss och ta oss till allsvenskan. Det är bara 18 poäng kvar att spela om och vi behöver ta in nio poäng, ser mörkt ut, säger J18-tränaren Magnus Rahm.

Rögle inledde blekt i bortamötet mot Vita Hästen. "Kändes som vi satt kvar i bussen", säger tränare Rahm.
Hemmalaget vann de två första perioderna med 1-0 och hade således en 2-0-ledning inför tredje.
– Vi spelade långsamt och på utsidan om motståndarna. DSet var bekvämt, det kändes som killarna åkte och väntade på att någon annan skulle ta tag i det, beskriver Magnus Rahm.

I tredje steppade Rögle upp sig men det dröjde innan man fick utdelning. Först när man gick ner på två femmor och sju minuter kvar kom utdelningen. Oscar Johnsson reducerar till 1-2 och Filip Moen kvitterar till 2-2 med tre och en halv minut kvar.
Rögle vann skotten i tredje med 25-2 (!) och totalt i matchen 48-24.
I sudden avgjorde Casper Lindahl (bilden) och såg till att Rögle tog med sig bonuspoängen hem till Ängelholm.
– Jag vill gärna nämna Filip Moen som var bra i sin första match för oss, avslutar Rahm.