Full pott i första hemmahelgen
Publicerad: 2019-01-20
J20
13 mål framåt, två segrar, sex poäng - första helgen på hemmais gav full pott för J20. Laget följde upp lördagens seger över Brynäs med en stabil 4-1-vinst över Mora i Lindab Arena på söndagen.

– En riktigt skön helg och väldigt viktig på flera sätt. Det finns många bitar i spelet som varit bra, vi vinner två dagar efter varandra vilket ger självförtroende och så hakar vi på i tabellen, det kommer att bli en spännande serie, säger en glad tränare Jonas Elofsson efter söndagens seger.

På lördagen var det ett riktigt målkalas, på söndagen en mer kontrollerad och disciplinerad insats. Röglespelarna höll sig till matchplanen, var väl samlat hem och höll motståndarna på utsidan.
– Jag tycker faktiskt inte att de skapade några direkt jättefarliga chanser, säger Jonas.
Hemmalaget tog ledningen med 1-0 genom Gustav Arvidsson som gjorde tre mål på lördagen. Kedjan med Gustav, Karl Påhlsson och Oliver Johannesson har haft en bra helg med många fina kombinationer och bra anfallsspel.
– Det syns att de har kemi, kul att se.

Mora kvitterade innan paus men i andra tog Rögle över helt. Man vann perioden med 3-0 efter mål av Michal Mrazik, Erik Kurtz Bengtsson och Balint Horvath och skotten var hela 17-2 i Rögles favör.
I sista perioden bevakade Rögle sin ledning och kunde enkelt spela hem tre poäng.
Nye målvakten Philip Aldenrud stod även på söndagen sedan Calle Clang blivit sjuk och fick alltså vinna sina två första matcher i Rögledressen. Philip kom från Falun till Rögle efter nyår för att ersätta Isak Ragnevad som gått till Västervik.
– Kul för Philip att ta sina första segrar. Då är det avklarat.
Rögle har nu en träningsvecka framför sig innan man flyger norrut nästa helg för matcher borta mot Timrå och Skellefteå.