Rögle föll i övertidsdrama
Publicerad: 2019-03-18
Efter match
Första slutspelsmatchen hemma på 25 år blev en häftig, svängig och spännande historia i Lindab Arena som gick till övertid. Rögle fick en drömstart, ledde med 3-0 efter första perioden, tappade till 3-3 i andra och efter en mållös tredje så avgjorde HV drygt elva minuter in i förlängningen och därmed är Rögle utslaget.

Det var stora förväntningar och bra tryck i en fullsatt Lindab Arena när Rögle spelade sin första slutspelsmatch på hemmais på 25 år. Rögle hade kniven på strupen efter förlusten i lördags i Jönköping - vinna eller säsongen var över.
Rögle fick en drömstart, redan efter 39 sekunder låg pucken bakom HV-keepern Jonas Gunnarsson. Ted Brithén tog köksvägen och slog in en backhand.
Hemmapubliken skulle få mer att jubla över. Efter drygt elva minuters spel vallade Daniel Zaar in 2-0 via Gunnarsson och några minuter senare slog Daniel Widing in 3-0 på tennis i powerplay. En riktig drömstart för hemmalaget.

Andra perioden blev det omvända där HV gjorde tre obesvarade mål och plötsligt så var det 3-3 inför tredje perioden.
Tredje blev ett riktigt drama där en riktigt högljudd hemmapublik försökte hjälpa sina hemmafavoriter till ett avgörande mål - Rögle låg på mest men perioden slutade mållös och matchen gick till sudden death.
Det blev en kraftmätning där publiken försökte ge sina grönvita spelare energi men till sist avgjorde gästerna efter elva minuter. Därmed är Rögle utslaget.