Så blir laget i första matchen
Publicerad: 2018-08-16
A-lag
I eftermiddag är det äntligen dags för första träningsmatchen – Rögle möter Örebro kl 16 i försäsongsturneringen i Köln. Det är ett spelsuget Röglelag som äntrar isen.

– Det har varit en lång försäsong, vi har jobbat hårt och det ska bli riktigt roligt att få spela match igen. Det kommer att bli härligt att se oss i matchsituation, säger anfallaren Taylor Matson efter torsdagsmorgonens träning i Kölns träningshall.

Tre etablerade centrar saknas i eftermiddagens laguppställning: sen tidigare Mattias Sjögren och Matt Anderson men även Ted Brithén står över dagens match med en mindre känning.
För Taylor Matson innebär det att han åter får ta steget in från kanten och spela center.
– Det är bara roligt, man blir mer involverad i spelet och jag har spelat center tidigare. Jag vill nästan påstå att det är en fördel för mitt spel att gå som center, säger amerikanen.
Taylor kommer att spela i en kedja med Olle Liss och Christopher Bengtsson på kanterna.
– Det känns bra, vi har hög fart på isen och det är bra medspelare. Vi skapar en hel del chanser, säger Taylor.

Vilka förväntningar kan vi då ha på första matchen?
– Vi spelare ser fram emot att spela match. Det kommer att bli hög fart, vi har killarna som kan åka fort. Sen är det viktigt att spela enkelt. Det kommer säkert att bli en del misstag men så är det alltid i början.
Hur viktigt är resultatet?
– Det är viktigt, annars skulle jag ljuga. Vi vill vinna hela tiden, säger Taylor.

Här är säsongens första lag:
Målvakt: Justin Pogge (Ville Kolppanen).
Backar: Craig Schira-Rasmus Sandin, Kodie Curran-Jesper Williamsson, Alen Bibic-Samuel Jonsson, Daniel Bertov.
Kedjor: Daniel Zaar-Linus Sandin-Christian Thomas, Christopher Bengtsson-Taylor Matson-Olle Liss, Leon Bristedt-Erik Andersson-Nils Höglander, Ludvig Elvenes-Simon Ryfors-Lucas Elvenes.
Extra forward: Balint Horvath.
Ej ombytta: Ben Youds, Ken Jäger, Ted Brithén, Mattias Sjögren.
Matchen i Köln börjar kl 16 och sänds på hd.se.